dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Finansal Tablolar Analizi: Genel Bakış | Chapter 1 in Financial Statement Analysis |
2 | Finansman ve Yatırım Aktivitelerinin Analizi | Chapter 3 in Financial Statement Analysis |
3 | Yatırım Aktivitelerinin Analizi | Chapter 4 in Financial Statement Analysis |
4 | TATİL | |
5 | Operasyonel Faaliyetlerin Analizi ve Nakit Akışının İncelenmesi | Chapter 6 and Chapter 7 in Financial Statement Analysis |
6 | Karşılaştırma Analizi ve Yüzde Analizi | Chapter 1 in Financial Statement Analysis |
7 | Rasyo Analizi, Kredi Analizi (Likidite, Sermaye Yapısı, Şirket Sürdürülebilirliği ve Varlık Kullanımı) | Chapter 1 in Financial Statement Analysis and Chapter 10 in Financial Statement Analysis |
8 | Rasyo Analizi, Kredi Analizi (Likidite, Sermaye Yapısı, Şirket Sürdürülebilirliği ve Varlık Kullanımı) | Chapter 1 in Financial Statement Analysis and Chapter 10 in Financial Statement Analysis |
9 | Rasyo Analizi ve Karlılık Analizi | Chapter 1 in Financial Statement Analysis and Chapter 8 in Financial Statement Analysis |
10 | Rasyo Analizi, Kredi Analizi (Likidite, Sermaye Yapısı, Şirket Sürdürülebilirliği ve Varlık Kullanımı) | Chapter 1 in Financial Statement Analysis and Chapter 8 in Financial Statement Analysis |
11 | ARASINAV | |
12 | SUNUMLAR | |
13 | SUNUMLAR | |
14 | SUNUMLAR | |
15 | SUNUMLAR | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Financial Statement Analysis, 10th Edition, by K. R. Subramanyam, John Wild., McgrawHill. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Financial Reporting and Analysis (IFRSs based), 1st Edition, by J. Dunn, Wiley. International Financial Reporting, 2nd Edition, by A. Melville, PrenticeHall. Financial Reporting and Analysis, by L.Revsine, D. Collins, B. Johnson, F. Mittelstaedt, McgrawHill. Business Analysis and Valuation, IFRS Edition, by P. M. Healy, K.G. Palepu, Cengage Learning. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 17 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | - | - | |
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest